Planujesz rozpoczęcie prac nad wytworzeniem nowego produktu w Twojej firmie. Masz już pewne doświadczenie, ale nie zawsze udawało Ci się osiągnąć oczekiwane rezultaty. Na co należy zwrócić uwagę przy wdrożeniach?
Kreacja nowych ofert dla klientów to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie dla każdego przedsiębiorstwa. Dużym sukcesem wydaje się samo wymyślenie nowego produktu czy technologii. Równie istotne jest jednak opracowanie strategii wytwarzania oraz sprzedaży, rozpoznania odbiorców i osób, które nie będą chciały skorzystać z naszych usług. Wytworzenie do produktu całej otoczki biznesowej i marketingowej to właśnie product design.
Na początek musimy dowiedzieć się jakie są potrzeby naszych klientów. Warto również jasno określić co nasza firma chce na tym projekcie zyskać (research). Na tej podstawie budujemy strategię biznesową, w której określamy jakie problemy klientów chcemy rozwiązać i jaką drogę rozwojową obierzemy. W kolejnym etapie wytwarzamy produkt: od idei, przez design i samym produkcie kończąc. Na koniec opracowujemy logistykę dostawy usługi i zbieramy opinie czy nasi klienci są z tego zadowoleni, by wdrożyć kolejne poprawki.
Proces wdrażania nowego produktu na rynek jest bardzo skomplikowany. Możemy sami próbować zaplanować przedstawione strategie, ale przy większych projektach warto skonsultować swoje zamiary z firmami, które zajmują się tym profesjonalnie.