Jakie formalności są konieczne przy sprzedaży mieszkania?

CategoriesŻycie i człowiek

Sprzedaż mieszkania albo innego lokalu użytkowego wiąże się zawsze z wymogiem posiadania stosownych dokumentów, przede wszystkim umowy kupna, zamiany albo darowizny. Należy się również kierować aktualnie obowiązującymi w tym zakresie regulacjami prawnymi i zadbać o dopełnienie wszystkich wymaganych formalności.

Wyjaśniamy wszelkie zawiłości prawne

Podstawowymi dokumentami wymaganymi do przeprowadzenia skutecznej i zgodnej z prawem sprzedaży nieruchomości są odpis z księgi wieczystej oraz tytuł prawny nabycia budynku. Pojawiają się jednak w tym miejscu pewne dodatkowe wymogi, zależnie od rodzaju nieruchomości i sposobu jej zakupu.

W sytuacji, gdy mieszkanie kupiliśmy na rynku wtórnym, do sfinalizowania transakcji będzie niezbędny akt notarialny umowy sprzedaży. W tym celu trzeba się wybrać do notariusza, który sporządzi stosowny dokument. Na tego rodzaju transakcjach opiera się głównie świat nieruchomości w Szczecinie.

Z kolei gdy mieszkanie zakupiliśmy bezpośrednio od dewelopera, musimy posiadać akt notarialny ustanowienia odrębnej własności danego lokalu. W przypadku uzyskania lokum drogą darowizny konieczne będzie natomiast przygotowanie dokumentu aktu notarialnego umowy darowizny, a także zaświadczenia z US, które poświadczy zapłatę podatku w odpowiedniej wysokości.

Ponadto, w razie obciążenia nieruchomości kredytem trzeba koniecznie przenieść hipotekę na inny budynek albo opłacić z własnych pieniędzy część salda, które nie zostanie pokryte wskutek kwoty uzyskanej za sprzedaż. Jeśli interesuje nas zakup ciekawych nieruchomości, powinniśmy zwrócić uwagę na mieszkania w Szczecinie na Pomorzanach na sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiem + 11 =