Jak dobrać projekt wizytówki do charakteru działalności firmy?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Właściciele firm i osoby świadczące różnego rodzaju usługi powinny zdawać sobie sprawę, jak ważny jest odpowiedni projekt wizytówki. Często jest ona pierwszym elementem, z jakim ma styczność nasz potencjalny klient. Są też szeroko stosowane w kontaktach biznesowych. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej wizytówki?

Format wizytówki

Najczęściej spotykamy się z klasycznymi wizytówkami w rozmiarach 90×50 mm lub 55×85 mm w orientacji poziomej. Wybór tych wymiarów nie jest przypadkowy. Taka wizytówka z łatwością zmieści się do portfela lub kieszeni. Obecnie na popularności zyskują też wizytówki odbiegające od przyjętych standardów nie tylko wymiarami, ale też kształtem np. w formie owalu. Pierwsze z nich można polecić osobom wykonującym zawody kojarzące się z powagą i wszystkim tym, którzy wolą tradycyjne rozwiązania. Trudno bowiem wyobrazić sobie lekarza, prezesa, prawnika, przedsiębiorcę czy urzędnika rozdającego wizytówki o fantazyjnym kształcie.

Inaczej rzecz ma się z zawodami, takimi jak grafik, fotograf, artysta czy DJ. W tym wypadku wizytówka z odrobiną ekstrawagancji może pomóc wyróżnić się z tłumu, co jest szczególnie ważne w tych branżach. Możemy zlecić go grafikowi albo też samodzielnie zrobić projekt wizytówki online, korzystając z dostępnych kreatorów. Dzięki temu możemy dobierać kompozyty, kolory i czcionki do momentu aż uzyskamy satysfakcjonujący wygląd. Ciekawym sposobem na nadanie wizytówce wyjątkowego charakteru mogą być też uszlachetnienia druku. Wizytówki np. takie ze złotymi elementami będą piękną ozdobą luksusowego hotelu.

Treść wizytówki

Treści na wizytówce powinny być konkretne. Nie należy korzystać ze zbyt wielu czcionek i najlepiej wybierać takie bez ozdobników. Dzięki temu treść będzie czytelna. Czcionki niestandardowe mogą sprawdzić się np. przy wizytówkach przedszkoli czy animatorów zabaw. Treści dodatkowe, takie jak np. cytaty mogą wyróżnić wizytówki pisarza bądź artysty. W profesjonalnych wizytówkach firmowych często możemy też spotkać się z hasłem przewodnim, co też jest dobrym rozwiązaniem, jeżeli dostarcza klientowi kompletnego zakresu informacji o firmie.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
W jakim celu przeprowadzane są badania nieniszczące?
W jakim celu przeprowadzane są badania nieniszczące?
Badania nieniszczące (NDT) to metoda badania, testowania i kontroli. Obejmuje ona wszystkie techniki, które nie powodują uszkodzenia lub zmiany badanej […]
Rodzaje win
Rodzaje win
Rodzaje win to temat, który jest bardzo rozległy. Jego tłumaczenie należy zacząć od tego, że wino jest napojem alkoholowym, który […]
Bezpieczny bieg latem – w co się ubrać?
Bezpieczny bieg latem – w co się ubrać?
Lato to wbrew pozorom trudna pora roku dla biegaczy. Wysokie temperatury i palące słońce mogą doprowadzić do odwodnienia organizmu, a […]
Ostatnie wpisy
Polecamy