Przedmioty, które znajdują się w hotelach można w gruncie rzeczy podzielić na dwie kategorie. Pierwsza z nich to elementy niezbędne w każdym hotelowym pokoju jak łóżko, czy chociażby lampka nocna, bez której klient nie odczuwa już tak wysokiego komfortu podczas noclegu. Pokoje powinny być jednak również dodatkowo wyposażone w rzeczy, które uprzyjemnią gościom pobyt. Dobrze widziana jest obecność czajnika. To podstawowe urządzenie może być wielkim plusem, jeśli chodzi o wyposażenie pokoju, a często hotele zapominają o tego rodzaju szczegółach. Czajnik to niedrogie urządzenie, a możliwość samodzielnego przygotowania kawy, czy herbaty z pewnościom zostawi na gościach dobre wrażenie. Potrzebne będą też filiżanki oraz szklanki – dobrze, aby były w miarę eleganckie i oddawały klimat pokoju. W bardziej wystawnych okolicznościach można pokusić się też o umieszczenie w pokoju kieliszków do wina, co sprawdzi się szczególnie dla par, które przyjechały do danego obiektu na romantyczny weekend.
Każdy hotel powinien też posiadać swój unikalny styl – coś, co odróżni go od reszty i zapadnie w pamięć klientowi. Na biurkach możemy postawić tabliczki grawerowane z naszym logo, czy innym ładnym wzorem. Przydadzą się też breloki do kluczy na zamówienie, które będą przypominać klientowi, w którym pokoju mieszka, a jednocześnie sprawią, że kluczy nie będzie łatwo zgubić. To niewielkie wizualne szczegóły, które jednak stanowią o jakości hotelu w ostatecznym rozrachunku, dlatego warto w miarę możliwości zadbać o ich zamówienie.