Billboard to wielkoformatowa tablica lub plakat reklamowy, umieszczany zazwyczaj w miejscu publicznym na ścianach budynków lub specjalnych stelażach. O skuteczności tej formy reklamy decyduje sporo czynników, a jednym z nich jest odpowiednia lokalizacja. Wiele firm zajmujących się reklamami zewnętrznymi oferuje możliwość wynajmu billboardów. Aby jednak taka inwestycja się opłacała, lokalizacja reklamy musi być atrakcyjna. Wtedy można spodziewać się, że nasza firma będzie bardziej rozpoznawalna, a co za tym idzie – wzrosną jej zyski. Wynajem billboardów zazwyczaj jest oferowany w miejscach, które potencjalnie mogą przynieść najlepsze efekty.
Jakie miejsca idealnie nadają się do zlokalizowania reklamy wielkoformatowej? Billboardy znajdują swoje zastosowanie wszędzie tam, gdzie występują duże skupiska ludzi. Atrakcyjne są na przykład spore osiedla mieszkaniowe, blokowiska oraz centra w miastach liczących co najmniej 5 tysięcy mieszkańców. Billboardy często umieszczane są także przy drogach przelotowych, głównych ulicach, rondach czy skrzyżowaniach. Warto pamiętać, że dobra lokalizacja wiąże się nie tylko z natężonym ruchem samochodowym, ale także pieszym. Spacerowicze na pewno zwrócą uwagę na dużą, przyciągającą wzrok reklamę. Z tego powodu tablice i plakaty niejednokrotnie są umieszczane w pobliżu obiektów, które odwiedza wiele osób każdego dnia, takich jak stacje benzynowe, centra handlowe, hipermarkety czy inne punkty handlowo-usługowe.