Udaną transakcję warto podkreślić ciekawym upominkiem. Co można wręczyć kontrahentowi w podzięce za owocną współpracę? Sporo zależy tu od znaczenia umowy dla danej firmy. Jeżeli jest to przełomowy kontrakt, który pomoże wejść jej na wyższy szczebel działalności, zwyczajne gadżety reklamowe raczej się nie sprawdzą. Kubek czy długopis z logo byłyby wręcz nie na miejscu.
Co innego kosze prezentowe. Ich ogromną zaletą jest różnorodność. Zamawiający może umieścić w nich dowolnie wybrane produkty. Firmy spożywcze najczęściej decydują się na swoje flagowe produkty. Mogą być to jednak także kosmetyki, słodycze, a nawet alkohole z górnej półki.
Wśród wciąż nietypowych gadżetów reklamowych znajduje się szeroko pojmowana elektronika. Designerskie stacje ładujące, akcesoria do telefonu czy pendrive reklamowy to tylko wybrane przykłady. Kontrahentom wręczane są zestawy ręczników, naczyń, sprzęt sportowy, nawigacje, a nawet medale okolicznościowe. Granicę wyznacza tu w zasadzie tylko wyobraźnia zamawiającego. Obecnie stosowane metody nadrukowywania umożliwiają umieszczenie logo na każdej powierzchni, więc nie będzie problemu z uczynieniem danego przedmiotu gadżetem reklamowym.
Sprawdzonym sposobem promocji jest natomiast korzystanie z gadżetów kojarzonych z daną działalnością. Z drugiej strony mogą być to także przedmioty praktyczne, po które obdarowany będzie często sięgał. W ten sposób marka stanie się lepiej rozpoznawalna, może też liczyć na pozytywne skojarzenia. Te ostatnie świetnie budują słodycze reklamowe.