Czy hostessa musi mieć książeczkę sanepidowską?

CategoriesBiznes i marketingOtagowano , ,

Książeczka sanepidowska jest istotnym wymogiem dla hostess, które planują pracować na promocjach. Wyrobienie książeczki sanepidowskiej wbrew pozorom należy do prostych i niedrogich zadań.

Kilka lat temu książeczki sanepidowskie potrzebowały jedynie hostessy, które były zainteresowane pracą przy promocji artykułów spożywczych, natomiast aktualnie każdy supermarket wymaga książeczek sanepidowskich od hostess nawet przy promocji rowerów, czy ubrań.

Oczywiście hostessa może także pracować przy promocjach, gdzie nie książeczka sanepidowska nie jest potrzebna. np. przy obsłudze eventów, targów, czy konferencji biznesowych, na których nie ma kontaktu z żywnością. Mnóstwo hostess funkcjonuje na rynku od kilku lat bez książeczki sanepidowskiej, ponieważ bierze udział jedynie w eventach, gdzie nie jest ona potrzebna do pełnienia obowiązków.

Hostessy są przeważnie zatrudniane na podstawie umowy zlecenie lub umowy o dzieło, dlatego pracodawca nie jest zobowiązany do pokrycia kosztów wyrobienia książeczki. Bardzo rzadko pracodawca przyjmuję hostessę w oparciu o umowę o pracę. Cena za książeczkę sanepidowską umożliwia bardzo swobodne zawieranie umów przez hostessę ze zleceniodawcami.

Podsumowanie

Kobiety planujące rozpoczęcie rozpoczęcie kariery jako hostessa nie są zobligowane do posiadania książeczki sanepidowskiej, gdyż mogą wykonywać swoją pracę przy wielu imprezach, gdzie posiadanie książeczki nie jest wymagane. Jednak poświęcenie trochę czasu i pieniędzy na jej wyrobienie umożliwi pracę na każdej możliwej promocji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × 4 =