Namioty firmowe stanowią ważne narzędzie marketingowo-użytkowe podczas imprez plenerowych, targów i eventów. Dostępne na rynku konstrukcje (np. na https://inventini.com/) różnią się wielkością, kształtem, funkcjonalnością, a często także stelażem, który może znajdować się wewnątrz lub na zewnątrz namiotu.
Pierwszą rzeczą, którą charakteryzują się namioty firmowe, jest strona estetyczna – w szczególności kolorystyka, nadruki i elementy graficzne, pełniące przede wszystkim funkcję reklamową. Różnice dotyczą także wielkości i kształtu poszczególnych modeli. Duże namioty wykorzystywane są przede wszystkim podczas otwartych imprez, zawodów sportowych i targów jako stoiska promocyjno-handlowe lub gastronomiczne.
Na uwagę zasługują modele nietypowe, np. namioty w kształcie gwiazdy dostępne na https://inventini.com/startent/, które poza estetyczną oryginalnością tworzą funkcjonalną i wygodną przestrzeń, umożliwiającą prezentację różnych produktów oferowanych przez danego wystawcę. Propozycje te sprawdzają się także w czasie imprez muzycznych i artystycznych, podkreślając charakter wydarzenia.
Wybór namiotu zależy przede wszystkim od potrzeb i oczekiwań użytkownika, ważną kwestią jest także ukształtowanie terenu, na którym zamontowany zostanie namiot. Do niedawna największą popularnością cieszyły się klasyczne modele, czyli namioty w kształcie kwadratu, prostokąta lub koła. Ich zaletą jest przede wszystkim łatwy montaż oraz demontaż, a także wygodna i komfort użytkowania.
W ostatnim czasie pojawiły się jednak bardziej wyszukane propozycje, do których zaliczyć można namioty w kształcie łuku – efektowne, niebanalne, przyciągające uwagę. Są to przede wszystkim modele nadmuchiwane, bezstelażowe, odznaczające się trwałością i odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz siłę wiatru. Ich zaletą jest także niebanalna estetyka oraz funkcjonalność, dlatego też namioty w kształcie łuku najczęściej stanowią centralny punkt imprezy.