Jakie formalności są konieczne przy sprzedaży mieszkania?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Sprzedaż mieszkania albo innego lokalu użytkowego wiąże się zawsze z wymogiem posiadania stosownych dokumentów, przede wszystkim umowy kupna, zamiany albo darowizny. Należy się również kierować aktualnie obowiązującymi w tym zakresie regulacjami prawnymi i zadbać o dopełnienie wszystkich wymaganych formalności.

Wyjaśniamy wszelkie zawiłości prawne

Podstawowymi dokumentami wymaganymi do przeprowadzenia skutecznej i zgodnej z prawem sprzedaży nieruchomości są odpis z księgi wieczystej oraz tytuł prawny nabycia budynku. Pojawiają się jednak w tym miejscu pewne dodatkowe wymogi, zależnie od rodzaju nieruchomości i sposobu jej zakupu.

W sytuacji, gdy mieszkanie kupiliśmy na rynku wtórnym, do sfinalizowania transakcji będzie niezbędny akt notarialny umowy sprzedaży. W tym celu trzeba się wybrać do notariusza, który sporządzi stosowny dokument. Na tego rodzaju transakcjach opiera się głównie świat nieruchomości w Szczecinie.

Z kolei gdy mieszkanie zakupiliśmy bezpośrednio od dewelopera, musimy posiadać akt notarialny ustanowienia odrębnej własności danego lokalu. W przypadku uzyskania lokum drogą darowizny konieczne będzie natomiast przygotowanie dokumentu aktu notarialnego umowy darowizny, a także zaświadczenia z US, które poświadczy zapłatę podatku w odpowiedniej wysokości.

Ponadto, w razie obciążenia nieruchomości kredytem trzeba koniecznie przenieść hipotekę na inny budynek albo opłacić z własnych pieniędzy część salda, które nie zostanie pokryte wskutek kwoty uzyskanej za sprzedaż. Jeśli interesuje nas zakup ciekawych nieruchomości, powinniśmy zwrócić uwagę na mieszkania w Szczecinie na Pomorzanach na sprzedaż.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Gdzie możemy kupić materiały potrzebne nam do budowy domu?
Gdzie możemy kupić materiały potrzebne nam do budowy domu?
Teraz, gdy masz już podstawowe pojęcie o tym, co wiąże się z budową domu, czas zacząć myśleć o tym, skąd […]
Czy hostessa musi mieć książeczkę sanepidowską?
Czy hostessa musi mieć książeczkę sanepidowską?
Książeczka sanepidowska jest istotnym wymogiem dla hostess, które planują pracować na promocjach. Wyrobienie książeczki sanepidowskiej wbrew pozorom należy do prostych […]
Z czyją pomoc można nabyć doświadczenie na rynku pracy?
Z czyją pomoc można nabyć doświadczenie na rynku pracy?
Istnieje wiele sposobów na zdobycie doświadczenia na rynku pracy. Jednym z nich jest praca w agencji. Jeśli chcesz zdobyć staż […]
Ostatnie wpisy
Polecamy