W przypadku posiadania wózka widłowego z napędem spalinowym mamy w nim typowy układ chłodzenia. Znajduje się w nim pompa, która ma za zadanie przetłoczyć gorący płyn z silnika, by mógł on oddać ciepło w chłodnicy. Jeżeli ta pompa zawiedzie, pojazd zacznie się przegrzewać i może dojść do uszkodzenia silnika spalinowego. Sprawdzamy, jak wykryć złe działanie pompy i jak ją naprawić.
Na początku nic może nie wzbudzić naszych podejrzeń, zwłaszcza jeżeli jest zima, a pojazd pracuje głównie na zewnątrz. Jeśli jednak ma on ogrzewaną kabinę, to na pewno zauważymy o wiele słabszy strumień ciepłego powietrza z nagrzewnicy. Charakterystyczne będzie to, że po podniesieniu obrotów wszystko będzie wracać do normy. Gdy przyjdzie okres letni, silnik zacznie się natomiast regularnie przegrzewać, o czym poinformuje nas kontrolka.
Jeśli poziom płynu w będzie w normie, a wszystkie rury drożne, to pozostanie nam zamówić nową pompę: http://sklep.4lift.pl/content/9-pompa-do-wozka-widlowego-rak. Jej wymiana, w zależności od konkretnego pojazdu, może zająć od kilkunastu minut do kilku godzin.
Jeżeli to my jesteśmy osobą odpowiedzialną za stan techniczny wózków, będziemy musieli wymienić pompę samodzielnie. Na początku spuszczamy cały płyn do pojemnika, po czym zdejmujemy paski, lokalizujemy pompę i wykręcamy ją. Czyścimy miejsce obsadzenia uszczelki, po czym obsadzamy nowy podzespół, przykręcamy i ponownie zakładamy pasek. Następnie bierzemy płyn chłodniczy uniwersalny i zalewamy nim układ, pamiętając o tym, by dobrze wszystko odpowietrzyć. Sprawdzamy, czy nie ma nigdzie wycieków, po czym możemy dalej bezpiecznie eksploatować pojazd.