Żyjemy w czasach dzikiej konkurencji. Jak grzyby po deszczu wyrastają coraz to nowe podmioty, które pragną zająć zaszczytne miejsce na szczycie listy wiodących marek. Dla hotelarza jest to o tyle problematyczne i frustrujące, że czasami naprawdę może się wydawać, że coś zupełnie nowego może znacząco podnieść świadczone przez nas usługi. I rzeczywiście może tak się stać. Jak tylko mądrze podjąć decyzję o zmianie? Przecież dotychczasowe pokrowce na krzesła producent nasz dostarczał nam w naprawdę zadowalającej jakości, dlaczego więc mielibyśmy zaufać teraz komuś nowemu? Otóż najbardziej rozsądnym wyjściem z takiej sytuacji jest zwyczajne podzielenie asortymentu.
Chodzi o to, aby dobrać w części tylko nowe produkty. Dlaczego mamy zatrzymywać się w przeszłości, kiedy można spróbować dobrej nowości? Kiedy już się przekonamy o jakości nowego produktu, dopiero w następnym kroku można wymienić resztą. Tak samo z innymi rzeczami. O ręcznikach hotelowych producent może mówić nam wiele, ale najlepszym recenzentem jest jednak sam klient, użytkownik.
Niegłupim więc wyjściem z sytuacji jest stworzenie czegoś na wzór ankiety, czegoś, co pozwoli nam uzyskać potrzebne informacje nijako z „pierwszej ręki”. Dzięki takim działaniom możemy wcale niedużym nakładem finansowym zwiększyć jakość usług, które świadczymy i wcale nie musi być to okupione jakimś szczególnie wielkim nakładem czasu. Zazwyczaj wystarczy miesiąc lub dwa i wystarczy, aby przekonać się, które warianty są rzeczywiście dla nas najbardziej korzystne.